Een nieuw logo voor ABOS
22 jaar alweer is ABOS onderweg, in die jaren is er veel veranderd. Stuurden we toen een brief met een postzegel, tegenwoordig is mailen, whatsapp en andere social media zo gewoon geworden dat we er haast niet meer bij stil staan hoeveel impact het op onze dagelijkse bezigheden heeft. Want natuurlijk willen wel dat een antwoord net zo snel is als het versturen van een bericht. Dat vergt organisatorisch als bedrijf ook de nodige aanpassingen. Werkte we tot voor kort met een aantal verschillende programma’s intern, is er nu gekozen voor een compleet nieuw systeem om onze aanvragen, offertes, orders, facturen en dergelijke snel te kunnen verwerken. Want als draait tegenwoordig om snelheid en efficientie.
Niet alleen bij ABOS, maar ook bij gemeenten is er de afgelopen jaren veel veranderd. Waar een paar jaar geleden goede, gedaileerde beheersystemen nog niet of nauwelijks voorhanden waren, zijn er nu een aantal mooie beheerpakketten, zoals ABOSWorld, GeoVisia e.d. waarbij het totale ariaal in kaart kan worden gebracht en naar wens van de klant kan worden ingericht. Uiteraard heeft ook ABOS de beschikking om de inspectierapportages in diverse systemen te verwerken.
Ook op het gebied van spelen zien we veranderingen, wetgeving verandert, budgetten staan onder druk, de behoefte verandert, technologie in het spelen doet zijn intrede, maar ook natuurlijk spelen is de laatste jaren steeds populairder aan het worden. Bezuinigingen binnen diverse organisaties bepalen dat we soms andere keuzes moeten maken, kleine plekken verdwijnen en maken plaats voor grotere plekken met meer mogelijkheden, maar ook meer reparaties waar men vroeger sneller op vervanging overging.
Kortom, spelen verandert, netwerken en communicatiemiddelen veranderen, en dus verandert ABOS mee om ook in de toekomst onze klanten goed en snel te kunnen en blijven bedienen. Dus een markt die ook de komende jaren aardig in beweging blijft. Maar een ding weten we zeker, spelen blijft bestaan. Met al deze veranderingen vonden we het ook tijd om ons logo een nieuwe frisse blik te geven. Na 22 jaar gaat de wip van ABOS verdwijnen, en plaats maken voor een nieuw logo. Klaar voor de toekomst.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Van betonnen jungles en stedelijke labyrinten naar speelwaardige buitenruimten
16 dec om 09:58 uurWat zijn de voorwaarden van kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar die bijdragen aan de creatie van een…
Mulier Instituut: 'Bredere kijk op beweegarmoede nodig'
15 nov om 14:30 uurDe ambitie van de Nederlandse overheid dat in 2040 75 procent van de Nederlanders de beweegrichtlijnen haalt is…
Dordrecht Sportgemeente van het Jaar 2024, ook prijs voor Maastricht
3 okt om 17:37 uurDordrecht is afgelopen week op het jubileumcongres van Vereniging Sport en Gemeenten in ’s-Hertogenbosch…
35 jaar Speelplan: kinderen van jongs af aan naar buiten krijgen
12 sep om 14:42 uurSpeelplan bestaat 35 jaar. We spraken directeur Walid Rahman en keken terug en…
Speel-, sport- en beweegbeleid moet iedere inwoner in Vught laten bewegen
15 mei om 11:24 uurDe gemeente Vught heeft voor het eerst een beleid opgesteld waarin de componenten spelen, bewegen en sport…
Hoe AI de veiligheid van kinderen in speeltuinen kan bevorderen
7 mei om 08:59 uurKinderen kunnen veilig spelen in speeltuinen dankzij goed onderhouden speelobjecten. Om te kijken na hoeveel…
Toolbox helpt gemeenten bij monitoren en evaluatie buitenspeelbeleid
16 feb om 12:34 uurOm inzicht te krijgen in de voortgang van beleidsdoelstellingen is monitoring en evaluatie van dat beleid van…
Reactie toevoegen